Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, februari 01, 2012

Den heliga valfriheten



Många nakna kejsare går det omkring. Den mest avklädda av dom alla är nogValfrid Knutsson Valfrihet.
Blev glad, och bekräftad, av den här tandkräms-ångest-krönikan i Fria .
Försöker att tänka i nya banor. Jag väljer att inte välja alls. Det blir som ett spel där jag kan vara lite fiffig. Jag försöker överlista någon, jag vet inte vem.
Minsta bemödande skulle nog taoisterna kalla det (?)

7 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Slumpen var inte på min sida, sa taoisten när han borstade tänderna med bryllkräm.

Även valet att inte välja är ett val...

ERIC SECHER sa...

Ett bra val !

Onkel Olof sa...

Med största sannolikhet!

Roland sa...

Att välja lyckan och att rädda världen på samma gång, trodde jag var ömöjligt.

Att offra sig är inte min grej, längre, liksom.

Monica sa...

Just "Kejsarens nya kläder" far förbi i hjärnan alldeles för ofta nu för tiden. Tänker nästan varje dag tanken "kejsaren är naken och vem skall säga det"? Och dom gånger jag haft mage att påstå det får jag betala dyrt. Ibland länge.

ERIC SECHER sa...

Roland,
Kanske inte alls omöjligt.

Monica,
Betala dyrt ?

Anonym sa...

Monica, jag har inte glömt dig!

Roland