Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 24, 2017

Sahara (2)














Så blev det en riktigt bra dag till i Boujdour, gillar verkligen den här vänliga och lagom stora staden. Fick en lång pratstund med Mohamed som tog kontakt på ett fik för att ta kort på mitt skellett bakom sadeln. Han pratade perfekt engelska efter en massa television, fick en utförlig lektion i alla stridigheter som det här landet varit med om.
I vart och vartannat hus byggs det båtar, mäktiga skrov skrov för att tåla havet, alltid lika härligt att träffa riktiga hantverkare. Virket kom från Sverige fick jag veta.
Åkte tillbaks till hamnen för att se hur det stod till med de ensamma hundvalparna jag såg igår, deras mamma såg jag inte till, men dom höll varandra sällskap.
Sen blev det förstås lite nya installationer med cykeln framför olika väggmålningar, kan inte låta bli ..
Så, efter en del missförstånd fick jag kontakt med världsomcyklaren Fredrika Ek, hon befann sig inte tio mil söderut som jag trodde utan vilade ut precis här, i Boujdour. I morgon slår vi följe norrut är det sagt. Känns häftigt, förstås.

Inga kommentarer: