Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, september 11, 2017

Enklare än man tror



Det är kanske enklare än man tror att komma till rätta med det som skaver. Som t.ex miljöhot och dåliga relationer.
Tänkte så när jag av en slump omorganiserade min omfångsrika nyckelknippa. Åsa hade lånat lägenhetsnyckeln, som är snarlik nyckeln till cykelförrådet. Normalt sitter de i varsin ända av knippan och och jag lägger ner mycket tid på att hitta rätt nyckel. När jag nu fick tillbaks den utlånade lägenhetsnyckeln så satte jag den bredvid källarnyckeln. Och vips,  nu har jag plötsligt lätt att hitta båda. (Hoppas ni förstår hur jag menar.)

Små förändringar kan göra stor skillnad ? Västerlänningar har en förkastlig livsstil, trots att de flesta av oss är både anständiga och välmenande så sitter vi fast och kommer inte ur.
Och det är då jag tänker att en sådan där liten "förflyttning av nycklarna" skulle kunna göra skillnad.
Det kanske inte behövs nytt världskrig och ransoneringstider (för då är det lätt), det kanske räcker med att bli lurad tillbaks (av nyckel-tillfälligheter) till att meningen är närhet, inte pengar.  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Närheten till Cykeln är Nyckeln

HOJ

ERIC SECHER sa...


!