Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, augusti 23, 2017

Medvind




Årets kirurgmöte var förlagt till Jönköping. Bestämde mig (som vanligt) i sista stund, och syndade med hyrbil istället för tåg. Vilket faktiskt medförde några oväntade möten.
Ner på E4:an utmed Vättern och Brahehus, ett möte sig. I klart väder måste det vara  Europas vackraste bilväg.
Hem väg 40 mot Vimmerby och Västervik. I Ankarsrum utmed Långsjön tog jag in på vandrarhemmet Skog och sjö, vilket visade sig vara helt rätt. Erasmo, ursprungligen från Chile, har drivit stället i sjutton år med familjen. Vi kom snabbt i slang och satt uppe långt ut på kvällen, hans fru undrade om vi "filosoferade", äldsta dottern läste till en tenta i statskunskap, i några av rummen bodde unga män från Syrien, alla bygdens katter och brorsonen var också inhysta, det var omöjligt att inte känna sig välkommen. Dagen efter slank jag in på några visningar i trakten, drömma kan man alltid göra. Det var medvind hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att Du påminner mig om
att rädda livet Därför att i all
evighet så kommer det att finns någon som börjar
med något som när det blir till allmänt bruk blir till allmänt missbruk och leder till allas undergång.

Men när jag nu har förstått detta och berättat detta
för dig och när vi sedan berättar detta för alla andra, som förstår detta och upplyser sina barn och
barnbarn om detta som i sin tur och så vidare o.s.v
tar ansvar för Nutiden och Framtiden på Jorden.

Ja då kommer ju Jorden att leva så länge som Solen vill. Å det kommer nog både Du och Jag att vara nöjda med.

Tack för utflykten !

Roland