Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 22, 2014

Omsorg




Läser  Reinfeldts och Bildts insändare på DN-debatt. Ingen hejd på omsorgerna om Ukraina.
Är det cyniskt om man misstänker att omsorgen inte enbart omfattar frihetsälskande ukrainare, utan även europeiska investerare ?
Egentligen meningslöst att jag har någon uppfattning om ekonomi och utrikespolitik, mina kunskaper är närmast obefintliga. Får bara en känsla, vad det kan vara värt, av Naomi Klein, chockterapi och hyckleri. Är inte ryssarna lika frihetsälskande och ekonomiskt illa tilltygade, och i behov av vår omsorger ?
Precis som alla andra har jag däremot goda insikter i vad som händer när man fjärmar sig från människor som känns främmande. De blir ännu mer främmande. Och omvänt, närmar man sig så bleknar olikheterna.


1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Det krångliga har bara blivit krångligare. Känns långt till en given och enkel lösning eller åsikt...