Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, augusti 19, 2012

Tillförsikt



Den gamla damen i mitt hus tar varje chans att sitta ute, ofta i sällskap med andra ivrigt pratande damer. Och dagens tidning läser hon med andakt och inlevelse, det ser man.

Än så länge  flänger och far jag på min cykel, och tidningarna skummar jag som hastigast.
Långa eftertänksamma dagar, med rullatorn inom räckhåll, är nog inget att vara rädd för.

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Ålderdomen har sin charm och sina möjligheter.

När jag var i mina sena tonår förstod jag allt, trodde jag. Numera vet jag att jag var ganska naiv på den tiden. När jag blir gammal kanske jag ser tillbaka på min medelålder på samma vis. På något sätt inspirerar det mig att fortsätta hitta nya synvinklar på saker och ting.