Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, augusti 14, 2012

Ovanligt varmt



Kommer in i lägenheten.
Märker direkt att den är väldig varm.
Erinrar mig snabbt att Åsa tyckte detsamma häromdagen.
Min lägenhet som ligger i söder blir lätt varm på sommaren, tänker jag.
Går fram och konstaterar att elementet, som väntat, är svalt. Öppnar balkongdörren.
Och funderar inte mer över den varma lägenheten.
Förrän jag kommer in i kokvrån och ser den glödheta spisplattan.

Det här är något jag vill förbättra. Att släppa upp intryck och iakttagelser till ytan, att vara mer närvarande.
Och i sanning är det väl förnuftet som skall få ta lite större plats. Inte ens riktigt varma sommardagar brukar jag reagera på temperaturen i lägenhet. Alltså är det något som inte stämmer.

I andra sammanhang är jag rätt nöjd med min godtrohet …
BILD: Erta ala, Danakil, Etiopien


3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Förnuft, känsla och föraningar. Alla har sin plats...

Anonym sa...

Haha, jag är likadan. Halvblind för den yttre världen, fullt upptagen med den inre. Kan bli både lite rädd och road av hur ouppmärksam jag är emellanåt.

ERIC SECHER sa...

Alltid skönt att inte vara ensam !