Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 04, 2011

Moderna tider



Förra veckan drabbades jag av två komplikationer, två operationer som inte gick som förväntat. Förlängda operationstider, extra övervakning, provtagning, röntgen, en omoperation.
Samtidigt framträdde, ur den anonyma gruppen av överviktspatienter, två livs levande individer. Och deras kirurg fick chansen att vara mer än quickfixaren på det löpande bandet.
Den ena sa: - Tack för att du bryr dig !
Så långt har det gått, att det är inget vi längre tar för givet ? Inte ens i sjukvården.

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Numera är jag nöjd om jag blir ihågkommen när söker vård…

ERIC SECHER sa...

Men till slut hamnar du ändå i det stora varma vattnet .. ? :)

Onkel Olof sa...

Ja, och då behöver jag inte bli ihågkommen :)