Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juli 06, 2011

My last play


Ed Schmidt heter en New York dramatiker som var trött på att förhandla med teatrar och agenter. Istället skriver och uppför han enmanspjäser in his Broooklyn living room. Lysande recensioner, och ständigt utsålt, dvs de tolv stolar han har i lägeneheten. I den första pjäsen lagade han mat, som besökarna sedan gemensamt åt upp. I den senaste, My last play, uppmanas åskådarna, oklart varför, ta med sig en valfri bok från hyllorna.
Det finns oändliga möjligheter ….

5 kommentarer:

åsa sa...

har du läst om det eller hört i Studio Ett? :)

ERIC SECHER sa...

Förlåt, man ska uppge sina källor :)
Studio Ett !

Onkel Olof sa...

Man blir lite nyfiken på den där pjäsen. Undrar om han kommer till 40-års fester?

ERIC SECHER sa...

OO: Oändliga möjligheter - why not ?

RL sa...

När majoriteten av Jordens människor, har begåvats med ett Klotförstånd, under vars vingar, kulturer på Jordens långsiktiga villkor kan gro och växa, då har vi nått den absolut nödvändiga biten i vår utveckling, sedan återstår bara resten ...

Hjälp mig!

En vis man dök upp, han visade på sina skor, som passade hans fötter och föreslog att jag skulle prova hans skor.
Mina fötter var båda, MYCKET mindre än den Vises skor.

Var kan jag klaga, på överfall mitt i natten, inifrån?!