Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, juni 13, 2011

abfplay.se


ABF har lagt upp föredrag och seminarier från Tillväxtforum på nätet.
En oerhörd lisa för själen att återigen få höra KG Hammar och Nina Björk hålla sina klarsynta och rakryggade anföranden. Vårt dilemma handlar om ekonomi (kapitalism) och människosyn (materialism) . Girighet, missnöje, missunsamhet, resursbrist och miljöhot är konsekvenser, inte orsaker.
Precis så.
Lyssna

1 kommentar:

Kollega, var fint sagt! sa...

En dialog mellan människor som är, var och ens sitt eget klotförstånd, var mycket spännande.
KG Hammar är så klok, liksom Nina Björk.
BS, rekyleffekten saknades,inte än.

Men jag såg en ung fågel, som tog en alltför stor fisk i sin trut.

Hans mamma ryckte fisken ur hans trut och och räddade hans liv.
För undvikande av missförstånd, så var det nyss mig själv, som jag talade om

Dina väl valda inlägg, påverkar i alla fall mig!
Hälsa Ewa!

Jag funderar på att införskaffa en kanot!!!