Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 20, 2009

Stormens öga


Ingen dag blir som man väntat sig .
Trots dålig sömn var jag alls inte trött.
Min operationskompis tillstod helt oväntat sin innersta mening,
att privat sjukvård är fånigt, oetiskt och alls inte rätt.
En vecka gammal lasagne smakar alls inte illa.
Ätbar mat slängs nog i mängder varenda dag ?
Obamas installationstalet var inte alls så laddat såsom jag hoppats.
Men världen mår nog bäst av ledare som står på jorden, med sinne för fakta och realitet.
Mästarnas mästare var alls inte den slätstrukna TV-underhållning jag väntat. Inte det minsta.

I stormens öga är det kav lugnt. (Tao)

1 kommentar:

Tantaugusta sa...

Vad jag verkligen gillar din blogg.