Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, mars 27, 2017

Wannabe




I morse blev jag sittandes på toaletten med Fredrika Eks senaste blogginlägg. Hon har på två år korsat Europa, Asien, Australien, Nya Zeeland och Argentina på sin älskade Mr Bike. Dagens hisnande inlägg var från Volcano San Fransisco i Chile, vilket innebar premiär på över 6000 möh (6040). Men Mr Bike fick stanna i baslägret.
På något sätt blev jag väl inspirerad, så istället för den vanliga platta morgonturen petade jag i den lättaste växeln och tog mig upp för Hammarbybacken, dvs 93,5 m.ö.h., och låtsades att jag också var i Sydamerika.

Heja Fredrika, du är oslagbar !


Väl uppe påminde jag mig om att jag faktiskt varit på 5416 möh, med cykel.

Inga kommentarer: