Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, augusti 24, 2016

Varannan dag




Det är en magisk Britt-sommar-dag, så jag stannar cykeln på Götgatsbacken och tar två kort. Det första med fokus på Globen, det andra på trottoaren. De bägge korten har samma motiv, men blir väldigt olika.

Så fungerar åtminstone mitt liv. Den ena dagen ser jag allting ljust, nästa dag är samma "gata" alldeles mörk. Den ena dagen är alla patienter besvärliga, nästa dag är de bara spännande.

En del handlar om att vara utvilad.
Men inte enbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det andra är att Du är dynamisk cyklist.
Detta är en av de sjukdomar där biverkningarna av sjukdomens
botande är allvarligare än sjukdomens cykliska fortskridande.

Trampade på gjorde

Roland

Anonym sa...

Ljus eller mörker?
Vad är ditt inre motiv? Var ligger ditt fokus? Det handlar om att iaktta sig själv för att kunna kontrollera medvetenheten.
Christer

Anonym sa...

Christer.
Du och jag kan inte ha fel. Dä ha poeter aldrig.
Men i vår tid så är vår uppgift att ta ledningen
i mörkret. Medvetenheten kan vi inte kontrollera.

Ännu
En stund med Roland

Nyss så såg jag människor mellan 3 och 63 leka med ett tefat.
Naiva idioter eller ...

Men Marie-Louise Kristola på Klotet ska vi också ha, men i vår
orienteringstävlan på Jorden så ligger medlöparen en bit före förnuftet.
Men terrängen skiftar och sankmarker övergår i hälleberg som sluttar
ner under havets nivå. Den som inte vågar att bada kommer inte att ta sig över floden.