Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, januari 15, 2015

Två vargar


En gammal indianhövding satt och pratade med sin sonson. Han sörjde djupt en tragedi som inträffat i familjen.
"Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt 
 hjärta. En av dom är våldsam, hatisk och hämndlysten. Den andra
 är kärleksfull, förlåtande och medkännande." 
Sonsonen frågade: 
- Vilken varg kommer att vinna, farfar ? 
- Den jag matar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den Tredje
Glad inträdde han på scenen
och förkastade hela spektaklet.

och när människorna sågo sig själva
ätande av livets goda så blevo de
glada och mätta av allt överflöd.

Och med reklamens hjälp så upplevde
människor att de var både upplysta och demokratiska.

Och i sin enfald så överlämnade
folket sin röst i USAs händer.

Som resulterade i att Vi ställde upp med flygplan på USAs sida som
mördade Libyens President och som första punkt,
ersatte landet egen valuta Dinarer med USdollar, därefter,
försvann guldreserven och sedan
skapades
lämpliga avtal om hur landets stora lager
av olja skulle förskingras.

För övrigt har ett väl styrt land nu förröts!

Mitt land Sverige finns inte längre.

Det styrs nu av idioter som styrs av reklam och av USA och av WTO!

Tack sverige!

Roland