Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, januari 03, 2015

Att låta sig luras



Hittills har jag mest lutat åt att "vi-lyssnar-på-alla-och-alla-åsikter-måste-respekteras". Och även tyckt att anti-rasistiska attityder och metoder ibland varit förvillande lika rasisternas.
Kanske var det Rossana Dinamarca och hennes kaxiga attityd i riksdagen som fick mig att börja undra om den ständigt tillmötesgående, tolerante och förstående faktiskt kan bli lurad. Jag vet inte, något var det.

Hur som helst var jag väldigt mottaglig för Katarina Mazettis upprördhet i Dagens ETC. Hon tänker inte låta sig luras, hon tänker inte låta sig skrämmas, mellan raderna står det : - Du är inte min talman !
Befriande, igen.

Katarina Mazetti

5 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Håller med om att rasistiska idéer och uttalanden måste bemötas. Inget tal om det. Punkt och basta!

MEN!!

Det saknas en debatt som driver det positiva och som kommer med goda idéer och en politik vi kan samlas runt. Just nu är det bara en massa smutskastning.

Frågade en vänsterpartist hur de skulle bemöta Centerns valplattform där man är tydliga med att invandringen är bra för samhällets utveckling, ja faktiskt nödvändig. Fick då en ett partiprogram från 2008. Hur segt var inte det. Hur gick det när Moderaterna ville att vi skulle öppna våra hjärtan och lyfte frågan som ett problem för den närmaste framtiden? Man tappade 9%.

Alltså måste vi stoppa med ena handen och skapa med den andra. Annars kommer vi att få byta talman ofta.

Vänstern lutar sig, tyvärr, på gamla meriter och slagord. De måste också våga bygga en modern solidarisk politik om de verkligen menar allvar...

Onkel Olof sa...

...och mer sådant här i media:

http://www.nsk.se/article/20150102/OSTRAGOINGE/150109918/1131/-/flyktingar-kanner-sig-valkomna-i-broby-

ERIC SECHER sa...


Du är nog närmare verkligheten än jag.
Tack för kommentarer.
Heja Broby !

Anonym sa...

För vissa företagare så är det
lönsamt med invandrare för samhället är det det inte. För vissa kommuner är det det.
Det är skillnad på krigsflyktingar, klimatflyktingar och
arbetskraftsinvandring.
I det senaste fallet så är det överklassen som rackar ned på
attityder hos de marginaliserade, som de övermaga bidragit till.

Jag tänker på kolleger till Undervisare, Bönder och Läkare!!!

Men när olyckor sker, ska vi naturligtvis hjälpa till, men hur gör Vi
när människan själv, i Storskala har blivit sin egen Olycka ???

Men det kanske inte hör hit ?

Klotförstånd

ERIC SECHER sa...


Det hör nog hit.
Som man bäddar får man ligga.
Dvs, har man sugit ut och profiterat
så blir det förr eller senare pay-back-time.
(Alf Hornborg, typ..)