Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, maj 03, 2014

Utan motor



i vintras blev jag bestulen på utombordsmotorn till seglaren
så idag fick jag paddla från vinter - till sommarhamnen
det gick utmärkt
och kändes bra

skulle aldrig kommit på tanken
att göra mig kvitt den motorn
det fanns inte
på kartan

det står det i tao, var än man läser ;
att en förlust lika gärna kan vara en vinst

men ;
frivilliga förluster
att såga av den gren man sitter på
att kapa den hand som föder en
vem vågar det


Wu Wei
Behovsspiral 

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Men är inte båtmotorn en sådan där överanvänd genväg?

Har liksom fått för mig att de ska användas en vindstilla dag när man fastnat ute på havet. Då har dom ett visst berättigande.

Men det verkar som om vissa seglare använder motorn mer än seglen och handkraften, och då kan man ju fundera...

Roland Lidén sa...

...vem vågar det?
De som bygger en Hel Skog tillsammans?

ERIC SECHER sa...


Olof,
Kanske det vi håller på med överlag - "överanvänder genvägar" ?

Roland,
Är nog inte så farligt som vi tror ..