Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, maj 11, 2014

Lätt som en plätt ?



Ett bra maj-nummer av Situations Stockholm, bl. a en intervju med serietecknaren Nina Hemmingsson.

Men hon upplever samhället som för snävt, för många regler om hur man bör vara och att människor anpassar sig efter andra.
- Egentigen tycker jag det är en fin egenskap hos människor, att man anpassar sig och vill vara med i gemenskapen. Men det finns så många krav och ideal som är så bisarra, så det är lätt att man börjar begå våld på sig själv för att passa in. För mig mig själv handlar det mycket om att jag är kvinna, att det krockar mycket där.
Hon säger att hon lyckats bygga sin egen värld och en tillvaro där hon fungerar.

Bara att bygga vidare, och inte snegla för mycket .. och inte hamna utanför .. lätt som en plätt !


Inga kommentarer: