Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, april 01, 2014

På skämt ?



Birger Schlaug fick till ett lyckat aprilskämt. Att Fredrik Reinfeldt och Anders Borg skrivit på SvD-  Brännpunkt om behovet av arbetstidsförkortning. Lät mig luras fram till avslutningen, som berättade att frågan skulle utredas skyndsamt, av Birger Schlaug och Gudrun Schyman :)

Kommer att tänka på förhållandet mellan ord och handling.
Mycket ord - lite handling.
Mycket ord - mycket handling.
Lite ord - mycket handling.
Lite ord - lite handling.
Olika personer träder fram när jag läser alternativen …

Fredrik Reinfeldt och Anders Borg har pratat och handlat, inte tu tal om det. Men av och till, apropå aprilskämtet, kommer jag att tänka på Reinfeldts tal till partikamraterna häromåret. Några få meningar, som hyser tvivel, och en innersta dröm ?
Lite ord och lite handling. Men ändå ..

Aprilskämt 
Också på skämt ? 






Inga kommentarer: