Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, april 22, 2014

Mänsklig faktor.




I Dagens ETC publicerades idag ett långt debattinlägg som kritiserade recensionen av Göran Greiders bok Den solidariska genen. Insändaren menade att recensenten missförstått Dawkins och hans alster Den själviska genen. Kanske låg det något i kritiken.
Ur mitt själviska perspektiv fick inlägget en helt annan betydelse, eftersom det var undertecknat med mitt namn (!). Sittandes där på toaletten fick jag rannsaka mig själv, och hann fundera både en och två gånger om åderförkalkningen slagit rot ordentligt. Och kom fram till att så inte var fallet.

En lite udda upplevelse, onekligen.
Helt klart råder det en viss oreda på ETC-redaktionen. Samtidigt kände jag en påtaglig tillfredsställelse med att tydligen ha gjort något slags intryck på det radikala bladet. Sen kan man ju tycka synd om den som verkligen skrev insändaren. Rättelsen i morgon (?) blir väl inte lika iögonfallande.

För egen del har jag ett gott förhållande till den "mänskliga faktorn"...

Inga kommentarer: