Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, oktober 06, 2013

Konst på väggarna



Kan ibland undra om jag valde rätt bana, eftersom tavlorna upptar betydligt större intresse än den senaste tekniken när jag kommer till ett nytt sjukhus.
Blygsel och besvärande omständigheter ( vad håller han på med .. ) betyder att jag saknar kort på de underbara bilderna från barnkliniken.

De tre översta, av Rune Claesson, heter: "Jag har inget sagt, inget hört, inget sett" (!)
Den färglada föreställer kuranstalten Kneippen.
Lejoninnan visar vägen till operation.
Skatan och Staden är bara exempel på av all fin grafik.
Om de tre männen vill ge eller ha, det vet jag inte.

Går det att mäta nyttan av konst på väggarna ?
Nej. Men det säger inte så mycket.

Inga kommentarer: