Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, oktober 11, 2013

Batteribyte



Batteriet till bilen har inte fungerat på några veckor. Har räddats av snälla människor, startkablar och nerförsbackar. Köpte för en vecka sedan ett nytt batteri men det har blivit stående inne i bilen.
För att utmana ödet ? För att skjuta framför mig det där glada ögonblicket när man åter har en bil som startar ?
I Söderköping var jag tvungen att tanka, och samtidigt stänga av motorn. Så där stod jag och kom ingen vart. Eftersom det var på betryggande avstånd från storstaden tog sig mack-föreståndaren all tid i världen att få loss den väl dolda bulten som höll fast batteriet. Och så infann sig precis det där lyckliga ögonblicket som jag längtat efter. Som inte hade infunnit sig om jag bytt batteriet för två veckor sedan ?
Hade jag t.o.m på känn att landsorten skulle bjuda på en trevlig upplevelse ?

Det som i förstone framstår som fullständigt irrationellt blir i slutändan ganska förnuftigt.

ZERO

Inga kommentarer: