Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, augusti 18, 2013

Wabi Sabi ?





Är osäker på om den här (ofärdiga) anlagda stenkonstruktionen utanför Ekerö centrum kan kallas Wabi Sabi, kanske ligger det för mycket tankemöda bakom. Ett hyllning till Wabi - Sabi ? En illustration till att mångfald berikar ?
I vilket fall blir jag varm inombords av att se liknande försök, så pass att motionsrundan får avbrytas ..

Wabi Sabi

1 kommentar:

Anonym sa...

Dynape sa...
Några av oss tycker att vår hemplanet inte ska gå i kvav i förtid. Några av oss upptäcker grunderna för vårt långsiktiga överlevande på ett förnöjsamt sätt.
Några av oss börjar ifrågasätta rådande föreställningar på världsnivå. Så småningom framgår det genom Birgers och Påvens och Fackens och Industrialisternas och Fis och Folkens insikter att även de begriper ett och annat. Det är Kapten Konkurs som styr vår värld.
Varför är då alla med på den gamla Arken. Ett svar kan vara att när överlägsna idioter bombar en ung flicka med napalm i ett fattigt jordbruksland, då frågar jag mig om det inte är hål i huvudet på frihetsgudinnan och i många amerikaners huvuden. Jag tror aldrig att jag kommer över den bilden, hur många höghus terroristerna än jämnar med marken. USA utgör ett parasiterande på Jorden och sprider detta parasiterande till hela världen.(förenkling, värdens vansinniga historia efter att vi klev ner från träden, kräver en kulturrevolution av Globala Mått.) Jordens människor styrs idag av skräck för vad mäktiga länder kan hitta på. En biologisk, ekologisk, ekosofisk o.s.v. insikt är av nöden. I vårt system har det inte varit lönsamt för Jordens förövare att ta ansvar för framtiden. Kolonisatörerna hade naturligtvis inget intresse att ta ansvar för världen. De som har försökt har sopats bort av "historien." De människor som idag lever är Kapten Konkurs barnbarn.
Global utbildning i Jordlära...
Jag hör själv. Du behöver inte tala om att jag har lämnat jorden. Jag vet att jag är en ovanlig FÅGEL!
Om vi inte samlar oss nu så blir det försent. En fråga som inte går att undvika är: "Du som är Kapten Konkurs barnbarn är du så fördärvad, att när ett skymningstillstånd nu närmar sig Jorden, inte kan vara med och ta de första stegen, till att bilda kulturer på Jordens långsiktigt hållbara villkor???"
03 augusti, 2009 02:17

Om Wabi sabi och till dina tankar om ovanstående inlägg!
Lyssnar!