Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, augusti 15, 2013

Återanvändning




Lägga till. komplettera, vidareutveckla. Eller korrigera, eller till och med ångra ..

Bläddrar i mitt eget bloggarkiv. Självupptaget förstås, men rätt spännande, och rentav lärorikt. Har dristat mig att göra färska tillägg i gamla inlägg. Återanvändning, skulle man kunna kalla det.


Vi stod i cykelaffären för att köpa skor. Mobilen ringer. Rösten i andra änden berättar kortfattat att hon och hennes band (skall nog inte avslöja vem ..) letar omslag till nya skivan som kommer i höst. Temat är tolerans, och googlesökaren hade plockat fram ett inlägg från den här hemsidan. Nu undrade hon var den kommer ifrån, de skulle gärna vilja ha bilden med de färgglada husen  på skivomslaget. Blir paff, och glad förstås. Kan inte riktigt svara på frågan, men med gemensamma krafter försöker vi spåra originalet.
Går tillbaks till inlägget och den färgglada bilden, och gör ett litet tillägg.
Tolerance and compassion.


Träffade (som sagt) barnens kusiner. Den yngre säger, i en bisats, att han är taoist. Hoppsan. Som god taoist tar jag inte till orda. Men väl hemma slår jag in "tao" i bloggsökaren, det blir 171 träffar. Till ett av dom gör jag ett tillägg, i lite mer optimistisk anda.
Tao Te Ching - en sammanfattning.


3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Ibland är det bra att läsa gamla saker bara för att se sin faktiska utveckling...

ERIC SECHER sa...

Kanske t.o.m ofta ?

Onkel Olof sa...

Om ofta kanske man inte ser utvecklingen på samma sätt.

Om du har en dagbok från tonåren så förstår du vad jag menar.

Inte så dumt att bli äldre i vissa avseende :)