Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, mars 01, 2013

Andetags

Det blev en lång lista med för och emot om jag skulle finna mig i att ha åkt hit med fel cykel. Det gjorde mig förstås inte klokare. Andre (60), från Lille men boende i ett indiskt kollektiv sedan trettio år, rekommenderade istället " ett djupt andetag ". Det fungerade bättre. Utan dämpning får duga. Kanske hjälper det mig att åka vackert.
I förmiddags besökte vi ett centrum som på olika sätt arbetade för att unga flickor inte skall utsättas för trafficking. Fick intryck av att de verkligen gjorda skillnad , framförallt tack vare ett gott samarbete med polisen. Grundaren var förstås en kvinna med mycket karisma.
I eftermiddags utdelning av nummerlappar och en del spektakel.
I kväll dvubbla spagettiportioner.
På tiden att vi kommer iväg.

2 kommentarer:

Birger Schlaug sa...

Lycka till, upplev mycket gott!

Birger Schlaug sa...

Jisses, jag klarar knappt utan dämpning på vägarna i norra Östergötland. Hoppas du får en fin resa.