Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 05, 2012

ELservice




Vi har träffats många gånger, han är fåordig, mycket korrekt och alltid vänlig. Men när jag frågar om hemlandet så släpper spärrarna. Ögon blixtrar, hatet väller fram, minnen väcks till liv ..


Som ung flygofficer kom han till Sverige 1987, Iran hade blivit ett outhärdligt land att bo i. Hustrun och den fyraåriga dottern sattes i fängelse och torterades, men familjen kunde återförenas efter några månader.
- Jag återvänder aldrig. Sverige är mitt hem.

Sedan 1994 har han haft affären på Skånegatan. Det är inte många kvadratmetrar, men ordningen är sagolik, all tänkbar begagnad elektronik fyller varje skrymsle. Och bakom disk går det mesta att laga. ELservice har räddat oss många gånger.

Jag är glad att han berättade.


Inga kommentarer: