Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, november 10, 2020

Frihet

 Det här var nog en rätt typiskt dag, för en som håller på att lära sig vad det betyder att vara fri. Jag vaknar tidigt, som om jag skulle till jobbet. Hela förmiddagen går åt till att tänka efter en och två gånger extra, åt att åka tillbaka och hämta hjälmen och gå på toaletten, och ytterligare en gång till för att byta kläder. Och sen åka runt på stan och undra vad den här dagen ska innehålla för något meningsfullt. Tills jag till slut får ändan ur och lämnar stan med sikte på Waxholm. Väl hemma, efter att för första gången ha sett vackra 1600-tals-Bogesunds slott, är jag så där lagom trött för att inte orka tänka på vad man gör av sin frihet, och meningen med livet.






3 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Väl hemma, efter att för första gången ha sett vackra 1600-tals-Bogesunds slott, är jag så där lagom trött för att inte orka tänka på vad man gör av sin frihet, och meningen med livet.
En väsentlig mening, när Du är ledig ifrån planetskötaren
är att vara ledig!

342 är början på mitt telefonnummer,
slutet är även slutet på mitt födelseår
även en sida, där jag har varit i arbete.

Dynape

Roland Lidén sa...

Hej Eric
Kunde inte låta bli

Att våga bli tilltalad av Greta
dä ä dä int många som gör

Roland

Roland Lidén sa...

Katedralt tänkande är inte det att
visa upp en mycket väl upplyst
efterkapialistisk domkyrka?

När ett ljus skiner omkring dig då
riskerar du att råka illa ut, liksom
Cuba gör, eller som Palme gjorde!

Dynape