Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, februari 05, 2017

Utan Rolf



Många inlägg på den här bloggen har handlat om viljan att avstå, och hur svårt det kan vara. Tänker på det när jag försöker läsa SvD på nätet i morse. De artiklar som lockar, (t.ex Rolf Gustavsson om  vicepresident Pence) försvinner efter några rader in i en grå dimma. Redaktionen meddelar att just den här artikeln tillhör premiumutbudet, men jag är välkommen att utan kostnad provprenumerera en månad.

Klart jag fattar att de måste ta betalt, "bra journalistik är inte gratis". Men lätt provocerad av den där grå dimman lägger jag ribban lite högre än vanligt Och avstår. Kors i taket. Känner mig  sedan väldigt nöjd med att inte ha ännu en tidning som "måste" läsas, och road av att på egen hand (utan hjälp av Rolf Gustavsson) spekulera i hur det kommer att gå för trump-pojken.

In i dimman

Inga kommentarer: