Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, februari 13, 2017

Juvelen



Om några timmar bär det av till Nairobi för att återknyta kontakten med Tour d´Afrique. Tio år har gått, känns inte så. Kommer att delta i den tredje etappen, kallad The Jewel of Africa, mellan Nairobi och Kigali.
Häromdagen fick jag ett mejl från ledningen i Toronto. Unga Niklas Frisk (S), som skall cykla hela vägen från Kairo till Kap, har råkat ut för skada på sin cykel som äventyrar fortsättningen. Så nu har jag efter mycket korrespondens och kontrollfrågor med en vevarm som förhoppningsvis ska passa.
Den egotrippade utflykten har plötslig fått en annan mening. Jag åker till Afrika för att hjälpa en landsman i nöd. Känns mycket bättre.

Jewel of Africa

Inga kommentarer: