Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 08, 2008

Väggtroll


Men för Guds skull, skriv om något roligt, din erbarmerliga dysterkvist, hör jag mig själv säga.
Lättare sagt än gjort, för en sann grubblare.
Bildarkivet kom till undsättning.
Hos våra gamla radhusgrannar hänger en tavla, föreställande en troll-lik varelse, som fyller upp nästan hela vägggen i trappan till ovanvåningen. Våra gamla radhusgrannar , har jag förstått, betraktar den som en självklar och betydelsefull del av huset. När vi senast var på besök hade jag kameran med och tog ett kort på den märkliga figuren. Som blev till 1986 i vårt garage med hjälp av överblivna färgburkar och svärfars rostskyddsmedel.
Lite småkul faktiskt.

Inga kommentarer: