Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, januari 19, 2007

Falluka on the Nile

Vilodag i Luxor efter sex dagars cykling.
Hästdroskor överallt, alltid någon i hasorna som enträget vill erbjuda sina tjänser.
Hoppade över bussresan till Kungarnas dal. Sex dagar tätt inpå andra människor är mycket för en ensamvarg.
Cyklat runt i stan, suttit lite varstans, snackat med mycket barn, som förundras över mitt cykelvidunder.
Dagens höjdpunkt var en halvtimmes segeltur på Nilen, i en vacker tradionell träskuta (falluka..?). Med ett gigantiskt sprisegel, som jag tidigare sett på Genevesjön. Jag var inte sen att ta över rodret..
I kväll slår jag följe med Marc och Pierre på ett tempelljusspel.
I förrgår var det racing igen, med en inledande klättring pa 40 km av totalt 140. Trea efter Chris och Adry.
Vi närmar oss sanden och hettan, så nu gäller det att ta det lugnt.

Kropp u.a. Cykel u.a. Knopp fortsatt upp och ner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Eric
Vi följer din tur med stort intresse och en stor portion avundsjuka.
Kalle o Ia

Anonym sa...

Hej Eric!
Jag tycker det är härligt att du är ute på äventyr! Blir sugen på att åka iväg själv när jag läser om dina strapatser. Inspirerande! (Fast jag lämnar nog cykeln hemma =))
Kramar
Sofies Lisa

Pelle sa...

Hej Eric,inte konstigt att barnen tittade konstigt på dig när du hade Merckxen med dig,du vet väl att hans smeknamn var kanibalen,ett namn som förpliktar,kör hårt du är min idol på Touren.

Mvh///Pelle