Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, augusti 14, 2018

Valkompass



Snart är det val till riksdagen. Hari inte bestämt mig.
Enligt DN:s valkompass så gillar jag Fi mest, och sen vänsterpartiet. Moderaterna kom sist.

Om det fanns ett Johan-Rockström-parti som gick till val på att "ekonomin måste underordna sig miljön", och inte tvärtom, så skulle de få min röst.
Nu finns det inget sådant parti, och därför tvekar jag, att rösta.

Vad är det för mening med högre pension på en obeboelig planet ?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite sent på Jorden och lite mera poetiskt ...

Jag tänker på den döende Andlighet som inte fattar
att vår gemensamma materiella verksamhet på vår Ö
var grunden för vårt Liv på Jorden Och Vår Andlighet
som höll oss samman så att vi inte överskred våra Givna Gränser

Vem vill inte vara den förändring som vem vill se

Så och på jorden

Roland

Monica sa...

Och nu skall snart Kristersson med sin arroganta stil förklara att det är Lövén som inte tar sitt ansvar eftersom han inte stöttar en alliansregering. Den karln utstrålar saker vi inte behöver.