Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, maj 28, 2018

Joel




Så kommer den smygande igen, lusten att skriva, lusten att dela med sig av ditten och datten. Bortovaron kan inte skyllas på frånvaro av intryck, det har hänt en hel del på kort tid. Snarare lättja, och kanske lite less på min egen röst. Men nu är jag åter redo att ur olika vinklar berätta hur det är att vara missanpassad , att gilla det som andra ogillar, att tro på det som andra ratar.

När tekniken - vetenskapen - reglerna - och algoritmerna är på väg att förgöra mig kan något så oförargligt som en vacker skål vara räddningen. Tvärs över gatan bor Joel Sandelius, i bottenvåningen på mitt hus har han sin verkstad och ateljé,  igår köpte jag en av hans underbara skålar. Som bara råkat bli allt annat än rund.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Dä ä som att vara gud
och inte behövd
men nöjd ändå

Bara Jag
Dynape

Anonym sa...

Men nöjd ändå
var något tillkämpat
somliga klarar detta
där ingen kunde tro att
någon kunde bo

Rädda världen
då måste jag först övertyga er om att
det håller på att gå helt åt helvete
och sedan så ger jag alla exempel
men vi är ju inte dumma så sedan så visar
jag alla exempel på lösningar för 50 år sedan.

A blue print fore survivel and Lära för att överleva kunde vara något
Men så korkade som Oskar Wilde tror att vi är
det kan vi väl ändå inte vara.
För att inte säga, mer ...

Fredrik Lindström är en kul typ
Han insåg i ett vinterprogram att makt å rätt var
oupplösligt förbundna med varandra och nu lägger jag till
att vanvettet nu har tagit ledningen i treenigheten.
FLs sammanfattning var att Förnuftet har fått stryka på foten.

Men Hon finns också, se och hör hennes tal, en gång till
Men det kanske år onödigt. Emedan Vi ibland pekar på Helheten
(Gudarnas Budbärare med förhinder) men anpassar oss till makten
så att vi förnekar Helheten eftersom vi bara är människor.
Men bryggan finns som en ritning i himmelriket.
Och dom snickare, manliga och kvinnliga som saknas, är under utbildning
dom som ska se till att Fadershusen återuppstår på Jorden.
Dom som lever med Jorden.

Dynape
RL






RL sa...

Om det nu inte
var förstått
så var Hon

Isabella
Lövin