Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, oktober 08, 2017

Mirakel



Är just nu inne i ett skov av oväntade händelser, hinner lagom hämta mig så är det dags för nästa, Sahara känns fortfarande overkligt. Bara att tacka och ta emot, snart infinner sig höstledan.
I flera år har jag utan framgång provat en massa borstar och rengöringsmedel för att bli av med smutsränderna i badkaret, det är rejält motbjudande och jag brukar noga dra för duschdraperiet om det vankas gäster (man vill ju inte bli kallad lortgrisen ..). Men så idag tog jag fram den lilla perforerade nylontrasan jag fick av Fredrika Ek på en bensinmack i Western Sahara där vi stannat för att luncha, hon höll en förtjusande utläggning om alla dess användningsområden. Och, som ett mirakel, några droppar flytande tvål och ljummet vatten på trasan, och badkaret är som nytt !
Freddan, jag är dig evigt tacksam.

Inga kommentarer: