Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, juli 14, 2014

Emelie




Möjligen är jag överkänslig, men jag blir så himla glad ..

Häromdagen hade färjan från Hammarby sjöstad till Nybroviken lagt ut och var på god väg. Så plötsligt    saktade hon in och började istället backa tillbaks till kajen. En av passagerarna hade tydligen berättat för matrosen ombord att hennes kompis missat avgången, så nu vände de tillbaks för att vänta in honom. Vi som stod på land trodde inte våra ögon, och kompisen såg chockad ut, var det här på riktigt ?

Extramanövern tog inte många minuter, kostade inte mycket men spred massor av glädje.
Ända in i märgen tror jag det här är vägen framåt.
Vilket parti röstar man då på ?

4 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Jag måste ändå beundra dig.
När du ser att
det gick framåt
när färjan backade.

För några år sedan drömde jag
att jag förvandlades till en apa.

Kan det vara ett framsteg?


Anonym sa...

Eric, det blev Tokigt.
När avsikten var ge dig applåder!
Jag kommer att försöka igen!
Det här med apan var från början
en initiationsrit.
För att senare bli ett
memento till människor.
Blev det bättre nu?
Roland

ERIC SECHER sa...


Tog det som applåd !

Vi är nog inte så olika apan som vi vill tro. Styrda av instinkter, och limbiska systemet.

"Människan är ett emotionsdrivet djur som fått förnuftet som ett tveeeggad bonus.Förnuftet sitter ytterst som en mössa.
Den lilla mössan har fått storhetsvansinne" (Nilsonne)

Problemet är, som jag uppfattar det: Nu har det här förnuftet gjort världen så komplex att de fanstastiska (intuitiva, känslomässiga) gåvor vi har (i likhet med apan)inte förslår.
Tragiskt.

Roland Lidén sa...

I din senaste mening fångar
du in det mesta och nästa steg
skulle då vara att vi själva blev
en del av Jordens Kretslopp.

I hanterbara enheter. Rolf Edberg

OCH KLOCKAN SLOG MIDNATT PÅ JORDEN.