Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, oktober 29, 2019

Flixbus






Min fina kirurgkompis Karolina, uppvuxen i Polen, ville visa sina barndomskvarter. Så vi flexade ut innan veckan var slut och tog flyget mot Warszawa. Några fredagtimmar senare åt vi gott på bästa krogen i Polens huvudstad.
Så var det tänkt, och så blev de för de andra. Själv kunde jag inte motstå frestelsen att följa mitt samvete, att leva som jag ständigt basunerar, att inte ge efter. En extra kompdag från jobbet, Flixbus i 18 timmar, via Berlin, och försenad ankomst till bästa krogen. I andra änden, efter en fantastisk helg, blev det arton nya timmar i bekväma flixbussäten, och bland mycket annat en magisk soluppgång över Danmark.

Konklusion.
Om det som uppfattas som en uppoffring istället är berikande, då är klimatomställningen en baggis.


PS

Klimatpåverkan:
Cykel  0
Tåg     5
Buss  15
Bil    100
Flyg  225






Inga kommentarer: